دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

به گزارش آوای خزر به نقل از فارس، علی فاطمی گفت: در بحث پیشگیری از کرونا، دارو خط اول پیشگیری نیست. بلکه شستشو و ضدعفونی کردن دست ها و اقلام اولویت دارد و در این مسیر تامین الکل یک ضرورت است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشور ما یکی از تولیدکنندگان بزرگ الکل در منطقه است. ما ۲۳ کارخانه فعال تولید الکل در کشور داریم که روزانه حدود ۳۵۰ هزار لیتر الکل تولید می‌کنند و اگر فقط نصف این مقدار، تبدیل به فراورده‌های ضدعفونی و ژل‌ها شود، تقریبا می‌توان از آن روزانه ۴ میلیون ظرف محتوی الکل تولید کرد.

به گفته فاطمی، اگر این ۴ میلیون ظرف در سراسر کشور توسط ۱۳ هزار داروخانه به صورت مویرگی در اختیار مردم قرار گیرد، به معنای آن است که کل نیاز کشور به راحتی تامین می‌شود ولی متاسفانه شاهدیم که در حال حاضر بین قیمت رسمی فروش الکل از کارخانه‌های الکل سازی با بازار سیاه، حداقل ۵ برابر اختلاف قیمت وجود دارد و شرکت هایی که فرآورده (ژل یا اسپری) تولید می‌کنند، به الکل مورد نیاز دسترسی ندارند.

نائب رئیس انجمن داروسازان ایران  تاکید کرد: آنچه که ضرورت دارد، این است که همه حلقه‌های زنجیره تامین فراورده های ضدعفونی، از کارخانه تولیدکننده الکل تا داروخانه نظام‌مند شوند. یعنی قابل رصد باشند. باید خروجی‌ها و ورودی‌های این سیستم شفاف باشد و کاملا مشخص باشد که در هرمرحله چه مقدار الکل، تحویل کدام حلقه شده است و مانند دارو همه چیز در شبکه توزیع، قابل راستی آزمایی و نظارت باشد.

فاطمی گفت: با توجه به اینکه وزیر بهداشت، شعارش از ابتدا، شفافیت بوده است، همه مسولان باید این موضوع را جدی بگیرند تا زنجیره توزیع به شکل مناسب و بهینه، نظام‌مند شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار